torsdag 14 augusti 2014

Mitt minne (eller bristen därpå)

När jag kom till ICA insåg jag att jag glömt notan. Så jag bad Daniel, som var hemma, att mms:a den till mig. Då fick jag detta:


Vad jag skrattade där inne i affären. Daniel är påhittig han! Och han vet hur jobbigt jag börjat tycka det är att vara borta från Six. Om så bara för några timmar.

Jag hade tänkt att jag skulle testa hur löpsteget mitt känns idag, nu när det har blivit lite svalare ute. Men när jag stod i duschen kom jag på att jag helt glömt bort det. Jag som har haft hela eftermiddagen på mig! Alltså, mitt minne. Sämst i Annaminne! Vad kommer det sig? Jag ammar ju inte, så jag kan inte skylla på det.

Folk berättar ofta saker som vi pratat om eller gjort, och jag känner inte alls igen det. Jag tror att folk hittar på eller lurar mig, för jag har inget minne! Jag kanske har fått en släng av demens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar