tisdag 19 augusti 2014

Fixardagar

Igår fick jag sätta på bergvärmen, så nu är det nog höst ändå. Inte mig emot. Jag gillar hösten och fast det har varit en fantastisk sommar så har jag inte kunnat njuta något vidare värst av den.

Daniel har fortfarande semester och kommer ha det närapå två veckor till. Härligt det! Nu orkar vi ju göra något annat än att bara svettas. Igår, till exempel, tillbringade vi fyra timmar i stan. Först lunchade vi med Karin. Vi åt buffé och pratade lite om det kommande dopet. Sen uträttade jag och Daniel ärenden. Vi öppnade ett sparkonto till Sixten där vi ska spara hans barnbidrag så han kan ta körkort eller köpa en bil eller köpa en lägenhet. Vi beställde mat till dopet och köpte ljus och lite sådant.

Jag hann också ringa och anmäla intresse för babysim, städa övervåningen, bädda rent i våra sängar och tvätta en tvätt.

Idag var jag så trött så trött. Jag satt uppe och tittade på Paradise Hotel igår. Så dumt. Daniel fick gå upp klockan 6 och ge Sixten mat. Sen kom de och kröp ner i sängen och vi sov till halv tio. Skönt!

När vi ätit frulle alla tre hängde jag lite med Sixten som gymmade. 



Han har gått från att slå till sakerna till att ta tag i dem och dra för livet. Så jag sitter bredvid och hakar ur sakerna så han kan stoppa dem i munnen. Ha! Ja, vad gör man inte för den lille?

Vad gör det att regnet öser ner när jag har min egen sol här inne? Mamma säger att jag borde skaffa ett barn till typ snarast, för jag älskar ihjäl honom.

Sixten har idag på sig den fina overallen han fick av Paulina. Men alltså, luvan.. Är det så värstans praktiskt att ha på en bebis? Jag tänker att den måste knögla till sig i nacken. Därför har han fått ha luvan på sig.

När han somnat, vilket var två minuter efter att jag tog de här bilderna, städade jag nedervåningen och tvättade två tvättar. Sedan satte jag mig och vek servetterna till på lördag. 46 stycken. Jag fattar inte varför vi inte bara tar och gifter oss på samma gång. Så mycket jobb för en som inte ens kommer komma ihåg det. Men å andra sidan gör jag det mer för alla som tar sig tid att komma dit.

Nej, nu luktar det konstigt från lillfolket som sitter här bredvid mig. Bäst att ta tag i det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar