söndag 3 augusti 2014

Plus på sömnkontot

Igår var vi borta större delen av dagen. Vi var på Daniels kusinbarns dop. Sixten var dagen till ära finklädd i byxor han fått av sin mormor, en fluga och en skjorta (tack Andréa för att jag slipper köpa typ några kläder alls!).


När vi kom hem packade vi upp oss och sen tände vi grillen för första gången det här året. Ha! Anledningen till det är att gallret inte var rengjort från förra sommaren, och jag har inte orkat göra det. Jag har ju sett till att bli bjuden av på grillning av nära och kära. Men så en dag tog mamma tag i det och därför kunde vi igår grilla.

Åh, vilken skön natt och morgon vi haft. Sixten sov från 22 till 7 imorse. Det är ju inte helt ovanligt nuförtiden, men att jag bara behövt stoppa in nappen en gång på hela natten hör inte till vanligheten. Jag gick upp och gav Six mat klockan 7, gjorde hans morgontoalett och sen tänkte jag att vi kunde ligga och mysa och prata lite i sängen. Men han somnade om som en stock. Och jag med. Jag vaknade klockan 10 och gick upp, gjorde mig i ordning och gick ner och åt frulle medan han sov vidare. Jag tror han är en väderkärring, för han sov lika mycket förra gången det åskade.

Under frullen satt vi och planerade lite inför vår kommande Skåne-semester. Kikade lite på hur vi vill åka, vad vi vill se och var vi eventuellt ska stanna över natt. När frukosten var bortplockad hade hela förmiddagen gått. Men det gjorde inget. Det har ju varit busväder.

Nu ligger Sixten i gymmet och Daniel halvvilar bredvid. Min lilla familj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar