söndag 24 augusti 2014

Dagen efter

Idag har vi haft något av en dagen-efter. Vi har gått lite på halvfart. Men efter frukost (Daniels första och min och Sixtens andra) gav vi oss ut på en promenad. Vi gick nertill Jula där mamma och Bengt A höll till och hann nästan ända fram innan himlen öppnade sig och vi blev dränkta som katter. Men men, vad gjorde väl det?

Vi fick åka bil tillbaka hem och åt här middag. Vi hann precis jämt duka av och sätta på kaffe innan David, Elin, Stella, Bengt och Elisabeth kom på fika. Ja och Kjelle då, men han var redan hos oss. Vi fick en herrans massa tårta över igår, och om vi skulle äta upp den själva hade vi nog aldrig mer ätit prinsesstårta.

Och på tal om tårta. Daniels mamma hade beställt tre jättefina tårtor. De tre såg likadana ut sånär som på bebisarna. En såg ut såhär


medan de andra bebisarna hade filt på sig. En av dem höll om en björn, den andra hade en napp i munnen. Ingen av oss har kunnat äta upp bebisarna, för de var så verklighetstrogna.

Kjell förde över sina bilderna han tog igår från sin kamera, och jag fick ett fnissanfall när jag fick se det här. Jag blev arg på Daniel för att jag tyckte att han hjälpte till för lite, och mamma försöker lugna ner mig! Ha ha! Och Kjell lyckas fånga detta på bild. Troligtvis helt ovetandes om vad han dokumenterar.


Men för det allra mesta är vi alldeles sams, och här är vi. Föräldrarna.


Nej, nu ska jag ta och gå och lägga mig. Imorgon är min plan att jag ska plocka i ordning här hemma. Det ligger saker på fel plats överallt, och sådant klarar jag bara inte av. Och hela hallen är full av doppresenter. Var jag ska göra av dem får jag nog ta och sova på..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar