torsdag 7 augusti 2014

Förberedelser

Jag håller på att packa för vår lilla Skåne-semester. Alltså, jag som brukar ha nog med mig själv när jag ska iväg. Nu måste jag ju tänka på Sixten också. Och det är inte så bara. Jag har inte ens börjat tänka på mig själv än.

Men jag har såklart skrivit en lista. Den påbörjade jag för flera dagar sedan. Jag tänker igenom hur en vanlig dag ser ut och vad jag använder då. Det är mat, vatten(kokare), små handdukar, våtservetter, tvättlappar, diskmedel och diskborste, underlägg och blöjpåsar, salva och barnolja, D-dropparna och sked. Och så kläder såklart.



Nu är det ju inte hela världen om jag skulle glömma något eller om något skulle ta slut. Vi ska ju inte till Sibirien, utan man kan köpa det som fattas en. Men ändå.. 

I förmiddags var vi och träffade kantorn inför vårt dop. Kantorn och kantorn... Hon är inte bara "kantorn" för mig. Jag har ju känt henne nästan så länge jag kan minnas eftersom jag sjöng i kör länge och väl. Vi är vänner på Facebook så förra veckan frågade jag henne där om hon skulle vara kantor på vårt dop, och jag blev så glad så glad när hon svarade ja. Vi har skrivit lite där, Kristina och jag, och Daniel och jag lämnade våra önskemål för dopet i fredags. Idag träffade vi henne och pratade ihop oss lite mer, så nu är det klart. Nu kan jag släppa det, och det känns skönt och mycket bra.

Jag är så trött att ögonen står i kors. Vi sov ju hos Daniels föräldrar natten till igår och jag vet inte vad det tog åt Sixten, för han sov sååå dåligt. Jag skickade ner Daniel till nedervåningen någon gång på natten så jag kunde lägga Sixten hos mig. Egentligen borde ju jag gått ner och lagt mig som skulle upp tidigt, men mitt mammahjärta..

4.45 ringde min klocka igår morse. Då fick jag smyga upp för att inte väcka barnet och Daniel fick ta min plats i sängen. 5.30 rullade jag, Daniels mamma och systrar mot Ullared. Jag har ju aldrig varit där förut och blev positivt överraskad. Det var inte alls mycket folk, utan vi kunde strosa runt där inne. Jag köpte kläder och leksaker till Sixten, strumpor och kalsonger till Daniel och två tröjor och presentpapper till mig.

Vi kom hem hit vid 19-tiden och då plockade jag upp och tvättade allt jag köpt. Jag hade ju städat och gjort så fint här innan vi åkte så jag kunde inte låta mina inköp stå och drälla ens en natt.

Nej, nu måste jag fortsätta packa. Tur att Sixten har en sov-dag idag, så jag kan greja. Daniel är i Gudhem och klipper sig och får pressveckan på sina kostymbyxor strukna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar