fredag 15 augusti 2014

På tal om

På tal om mitt dåliga minne..

Alldeles förut frågade mamma mig försynt (och min mamma brukar inte vara försynt) om sin present.

- Present? frågade jag undrande.
- Ja, min present.. svarade hon och tittade på mitt diskställ. 

Då kom jag på det! Hennes 60-års present. Den köpte jag ju redan i våras och sedan köpte jag ett likadant till mig själv. Och hon visste ju att jag köpt det. Men jag har helt glömt bort att ge det till henne. Ah, så går det när man firar sin födelsedag i annat land.

Så nu har jag slagit in det och ska ge det till henne så fort hon kommer hem från mormors hus.


Idag vaknade Sixten klockan 6. Vi gick upp, han åt frulle, fick morgontoaletten gjord och sedan höll han mig sällskap när jag åt frukost. När hans ögonlock började bli tunga kröp vi ner i sängen igen och sov frukost.

Efter att han ätit en andra gång åkte vi till Lena och drack kaffe och pratade. Det är två veckor sedan vi träffades så det var välbehövligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar