söndag 30 mars 2014

Fantastisk helg

Jag och Daniel vaknade båda två vid klockan sex och då berättade Daniel mycket inlevelsefullt om sin natt - att han satt i öronproppar och sedan vaknat och trott att han blivit döv (då han glömt att han satt i proppar). Han hade fått panik innan han pillat sig i örat och fått ut vad han sent omsider förstod var öronproppen. Alltså, jag skrattade så jag höll på att dö. Jag tänkte att jag aldrig skulle somna om efter mitt skrattanfall, men det gjorde jag konstigt nog, och sov till klockan ringde 8.02.

Den här helgen har vi verkligen hunnit med mycket. Igår målade jag lister och dörrfoder, tvättade två tvättar och bäddat rent i vår- och gästsängen och bakade två plåtar med Fantomen-kakor. Daniel målade klart taket, fogade och tog upp mattan på golvet.

Idag började jag dagen med att fortsätta mitt målande. Men det var ju ett sådant underbart väder så jag gick ut och satte mig lite i solen. Alla säger till mig att jag ska lugna ner mig och ta det lite lugnt. Så jag satte mig vid solväggen med gott samvete. Men jag ville inte koka bebben, så jag gick in och fortsatte måla.


Daniels pappa har varit här idag och de började med att koppla in vattnet i köket. Halleluja! Sedan la de in golvet och bar in kylskåpen.



Det har verkligen varit en härlig helg! Sjön har legat spegelblank i dagarna två och solen har skinit.


Nu är det nystädat, tvättkorgen är nästintill tom, fågelmaten påfylld, jag har varit till komposten, gjort smörgåsar och matlådor, packat mina väskor och tagit fram kläder. Den här veckan bjuder på besök hos barnmorskan, genrepedagogik och fem utvecklingssamtal. Jag är redo för en ny arbetsvecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar