fredag 28 mars 2014

Fredagskänslor

Det är ju helt omöjligt att inte få fredagskänslor en dag som denna. Att vakna upp till strålande sol och veta att det väntas två dagars ledighet. Dessutom kommer Danne, som sovit borta i natt, hem.

Men det är ju fredag idag igen! Hur går det till? Det skenar ju iväg för mig något alldeles förfärligt det här. För varje gång det blir fredag betyder det att vi närmar oss nedkomsten av bebben. Herrejävlar, vad jag blir stressad när jag tänker på det. Asså, fatta vad mycket jag ska hinna med innan detta barn kommer. Hua mig!

Jag har dock gjort massor den här veckan. Jag har verkligen hållit igång hela dagarna. Jag har inte suttit framför tv:n någonting, eller jo i onsdags förresten. Men annars har mina eftermiddagar och kvällar bestått av att jag har tränat, målat, veckohandlat och jobbat.

I onsdags fyllde Daniel år. Men jag hann minsann träna och måla väggen i köket en gång innan vi åkte och köpte pizza och firade honom. För första gången sedan vi träffades hade jag inte problem med present till honom; biljett till Galenskaparna, ett digitalt skjutmått och en påse M&M.



Idag åkte jag till gymmet efter jobbet. Det var dock sjuukt motigt. Solen sken och bilen visade att det var 14 grader. Men jag tvingade mig dit genom att intala mig själv att jag i alla fall kunde crossa en liten stund. Bättre det än inget tänkte jag. Och såklart så ger jag inte upp när jag väl kommit dit. Man kan säga att jag lurat mig själv. Men gudars, vad varmt det var eftersom solen legat på de stora fönstren hela dagen. Jag fick nästan lite värmepanik. Men så låtsades jag att jag var i Turkiet, för där klarar jag minsann springa i värsta värmen. Dock var jag inte halvt höggravid då..


När jag duschat åkte jag och hämtade ut min nya köksblandare. Sen åkte jag hem, slängde in en tvätt, bakade 41 hallongrottor, hämtade ägg, fyllde på fågelmat och nu har vi ätit korv med bröd.

Jag har nu parkerat min trötta kropp i soffan med chokladglassen i högsta hugg. 


Och till mina vänner, vilka jag försummar något fruktansvärt: två veckor kvar till påsklovet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar