lördag 8 mars 2014

Veckans, gårdagens och dagens

Det har varit en så intensiv vecka på jobbet. Jag vet inte när jag kände mig så känslomässigt stressad som jag gjort den här veckan som gått. Tvivale balett. Och än är saken inte utredd, så på måndag är det fortsättning följer.

Jag smet lite tidigare från jobbet igår. Eller ja, jag både kom senare och gick tidigare. Jag har en hel del tid att ta ut och på morgonen var jag hos barnmorskan. Allt såg bra ut med både mig och det lilla livet. 

Och på tal om det lilla livet så har det hittat mina revben. Det verkar den tycka är kul. Det gör däremot inte jag. Jag kan inte böja mig ner eller luta mig fram eller för den delen andas normalt, för då får jag en spark på revbenen. Och det är inte skönt kan jag lova.

Jag smet som sagt hem tidigare igår och åkte direkt till gymmet. Jag duschade där, gick vägen om Hemmakväll och köpte fingodis innan jag mötte upp Daniel för att beställa kyl, frys och spisfläkt. Men det vart inget av något på grund av.. jag vet faktiskt inte vad . Vi vet vad vi ska ha, vi har till och med artikelnumret, men ändå ville människan i fråga inte beställa åt oss. Daniel blev förbannad och tjurade ihop. Jag orkade inte ens med att göra det.

Istället åkte vi och hämtade ut madrasserna till spjälsängen och när vi kom hem möblerade vi om och ställde sängen på sin plats inne hos oss. Här inne ska vårt barn bo till dess att det fyllt 15 år. 


Sen lagade vi tacos som vi åt framför Let's Dance. Vilket busväder det var igår. Mysigt. Det blåste och regnet slog mot fönstren. Och här inne satt vi med tända ljus. Men jag orkade inte ens se klart, utan var tvungen att gå och lägga mig.

Imorse vaknade jag klockan sex, och Daniel likaså. Vi låg och pratade lite och sen somnade vi om. Och sen vaknade jag flera gånger men somnade om gång på gång på gång. Jag hade tänkt att jag skulle åka och träna, men det gick bara inte. Jag kom inte upp ur sängen. Daniel gick till och med upp före mig. Och det har ju inte hänt på typ två år.

När jag tagit mig upp åt vi frulle och sen gick jag ut och satte mig lite i solen. Som jag längtat efter denna arma sol! Jag satt i lä och bara njöt. 


Efter en stund skuggade träden och då tog jag tag i att måla en spegel och ett nyckelskåp. Så först slipning, tvätt, tejp och sen färg. Tanken är att de ska bli svarta så de matchar trappräckena och trädet. Jag lever nämligen fortfarande med hoppet om att det en dag ska bli helt färdigt i hallen. Ha! Men karlarna prioriterar köket, och det gör de väl i och för sig rätt i.


Jag kan för tillfället fortfarande inte göra så mycket i köket. Därför har jag bäddat rent i sängarna, tvättat en tvätt, fixat fika och lagat mat, dammsugit och så har Danne och jag varit en snabbis i stan och inhandlat färg till köket och beställt kakel.

Daniel och hans pappa har fått igång fläktsystemet här i huset, som har stått still sedan i torsdag då ventilationsgubbarna var här och drog om köksfläkten. Sedan har de fortsatt sätta upp taket i köket. De ska hålla på till tisdag och har storartade planer för vad de ska hinna med. Ja, ingen blir väl gladare än jag om de skulle lyckas med sina planer. Jag håller tummarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar