fredag 14 mars 2014

Vi närmar oss påsk

Tänk att jag har klarat mig igenom denna fullspäckade vecka. Helt otroligt. Tack och lov för att solen har skinit varje dag! Igår var jag dock så trött att jag somnade i soffan innan vi ens ätit. Det händer liksom typ aldrig. Och inatt har jag sovit som en klubbad. Det tar på krafterna att bita ihop, inte tänka så mycket och bara köra när man är pregnant.  Att det här föräldramötet är gjort känns så himla skönt.

Men idag är det fredag och det innebär att det bara är fyra veckor kvar till påsklovet.

Och på tal om påsk så har blomlådan med min höstplantering stört mig så mycket varje gång jag gått förbi den, att jag velat lägga mig ner på grusgången och gråta. Eftersom allt som stör mig tar så otroligt mycket energi så var det bara att ta tag i det. Jag slet bort ljungen och de där andra blomstren och planterade påskliljor istället. Så nu känns det mycket bättre i min själ.


Och på tal om energi så är det helt sjukt vilken skillnad det blivit på mig de senaste veckorna. Om det finns något som inte känns bra, något som stör eller oroar mig så blir jag helt slut. Det är som att öppna en kran och all min energi rinner ut som en störtflod. Jag blir tvärtrött, alltså sömnig, och det är jag inte van vid.

Idag åkte jag till gymmet direkt efter jobbet. Precis som fredagstraditionen säger. Sen hämtade jag upp mamma vid bussen och innan vi åkte hemåt hämtade vi kaklet Danne och jag beställde i lördags.

Nu har vi ätit räkmacka och jag har precis jämt parkerat mig i soffan. Regnet smattrar på rutan och det blåser som om det vore värsta höstdagen. Mysigt så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar