söndag 9 mars 2014

Söndag

Det går framåt nere i köket. Gud, vad de är duktiga som jobbar och sliter. Nästa helg är det jag som dra mitt strå till stacken. Men det är liksom inte så att jag ligger på soffan och rullar tummarna. Nej, jag har målat spegeln och nyckelskåpet. 


Sen har jag vikt tvätt och tvättat och grejat lite ute. Jag har till exempel tagit ner julbelysningen från flaggstången och balkongen. Inte för att den varit tänd på länge, men den har ju ändå suttit där. Ja, lite sådant har jag småpysslat med.

Jag och Danne har varit i stan nu i kväll. Vi har varit och ätit pre-wedding-middag. Mycket trevligt och roligt och jag hoppas att allt med bebben går bra så jag kan gå på detta bröllop. 

Jag satte mig och jobbade lite när vi kom hem. Alltså, de här veckorna som är kvar till påsklovet är så fullspäckade att jag får lite panik när jag tänker på det. Så mina vänner, det kan mycket väl hända att vi inte kan ses förrän vecka 16. Om ni inte kommer hit och målar tak vill säga..

Nu ska jag göra mig redo för sängen. Den här veckan börjar med tre sena kvällar i rad. Orka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar