söndag 25 augusti 2013

Soldag

Den här dagen höll på att bli riktigt riktigt urdålig. Vi var hemma från bröllopet klockan 3 inatt och jag vaknade halv 9. Fem och en halv timmes sömn var långt ifrån vad jag behövde. Inte kunde jag somna om heller. Naturligtvis inte.

Jag åt frulle och la mig ute i solen och tänkte att jag kanske kunde somna om där. Men vad händer då? Solen går i moln! Då vart det askallt. Jag gick in, då kom solen fram, och när jag gick ut gick den i moln igen. Så höll vi på, solen och jag, tills jag fick ett utbrott och stormade upp till Daniel. Då var klockan halv 1.

Jag var så trött att jag inte orkade med mig själv. Det bara kokade i mig. Jag som hade så stora planer för den här dagen - städa, springa med Lena, jobba och hälsa på mormor. Ingenting orkade jag ta mig för. Jag bad Daniel att hjälpa mig, och eftersom jag har haffat världens bästa karl så gjorde han mig på ett jättebra humör.

Vi gick upp, lagade middag, bäddade rent i sängen, tvättade en tvätt och sen gick jag ut och la mig i solen igen. Där somnade jag och sov som en stock till halv 4. Då gick jag in och jobbade, och sen tog jag på mig träningskläder och sprang till mormor. Hon blev helt rädd och chockad när jag kom inflåsandes helt röd i ansiktet och svettig. 

Mormor var pigg, glad och pratsam. Vi grejade lite med grejer och sen sprang jag hem igen.

Medan jag duschade och gjorde mig i ordning dammsög Danne övervåningen och nu har vi ätit tacos. Söndagsmys. Det som började så dåligt visade sig bli riktigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar