fredag 16 augusti 2013

Första arbetsveckan

Då var första arbetsveckan gjord. Eller ja, för min del var den gjord redan igår eftersom jag varit ledig idag. Jag har nämligen varit på begravning idag.

Jag måste ha förträngt känslan av trötthet man känner när man jobbar. Och då har inte ens eleverna kommit än. Min stackars hjärna har fått en chock. I onsdags när jag kom hem orkade jag knappt öppna munnen, än mindre höra på när någon pratade med mig.

Men det ska väl bättra sig när jag kommit in i det igen. Vilket, jag av erfarenhet vet, inte kommer dröja många fler dagar.

Det ska bli skönt med helg. Jag har dock hela väskan full med jobb som ska göras, men söndag får bli min jobbdag. Det är mycket att förbereda såhär i startblocken. För att fira in helgen ska jag åka till Lena och ha fredagsmys. Det ska bli balsam för själen det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar