måndag 12 augusti 2013

Morgonpromenad

Förra veckan begav jag mig ut på en morgonpromenad, den första på väldigt länge. Det fanns en gång i tiden då jag tyckte att morgonpromenader var det bästa som fanns. Jag tyckte det var ljuvligt. Men förra veckan kände jag bara att det var så sjukt tråkigt. Jag gick och gick och gick. Och när jag gått en halvtimme tänkte jag att "nu hade jag varit hemma om jag sprungit". 

Idag tänkte jag testa igen. Så himla rastlös och otålig kan jag väl inte ha blivit. Så jag ställde klockan på halv sju och gav mig ut. Svinkallt var det. 9 grader. Uschligt. Men friskt. Och soligt.


Men näe, det var lika tråkigt idag. Tanken på att springa slog mig, men sen tänkte jag att det var ett ypperligt tillfälle att träna tålamodet på.

Eftersom vi har inläsningstid nu på förmiddag, och jag läste boken när vårt flyg var försenat i Miami, så börjar jag inte förrän klockan 12. Men nu har jag duschat och ätit frulle och ska bege mig till jobbet för att flytta min arbetsplats från den ena skolan till den andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar