söndag 11 augusti 2013

Nyårsafton

Imorgon börjar ett nytt år, vilket innebär att det är nyårsafton idag! Wiiho!

Har hon tappat förståndet? tänker du. Men nej, så är det inte.

Imorgon börjar det nya läsåret, och för mig är det viktigare och större än det där nyåret alla olärare firar. Mina kalendrar sträcker sig inte från år till år, utan läsår till läsår. 

Jag ser verkligen fram emot att börja jobba. Det är jag alltid. Nog för att det är skönt att vara ledig, men det får ju finnas gränser. Jag har laddat mina batterier, fått värme och bad, grillat, druckit vin, ätit (för lite men det är väl en bra sak?) glass och umgåtts med nära och kära. Vad mer kan jag begära? Ah, jag hade velat läsa en skönlitterär bok. Men det får bli på nästa ledighet.

Jag har spenderat min sista semesterdag med att göra mest ingenting. Jag hade ställt klockan för att ge mig ut och springa, men jag var så galet trött imorse att jag inte kunde ta mig upp tio i sju. Jag tog sovmorgon och åt en lång frulle med datorn i knät framför Nyhetsmorgon. Söndagslyx.

Jag tänkte att jag skulle springa när jag smält frullen och sen tänkte jag springa när jag smält middagen. När jag smält middagen tänkte jag att "jag skiter i det". Men så har jag ju bestämt mig för att springa varannan dag och idag var det ju liksom den dagen. Så när jag skjutsat mamma till tåget talade jag allvar med mig själv och drog på mig träningskläder och gav mig ut. 

Det har regnat mer eller mindre i två dagar och det gör ju moss-vägen rätt sank.


Fifan, vad det sög i benen. Mjölksyran jag hade efter en kilometer var inte att leka med. Men det är bara bita ihop och köra.

Nu har jag således duschat, varit ute vid komposten, gjort Dannes mackor och tvättat en maskin tvätt. Dessutom har jag packat min jobbväska och lagt fram kläder för imorgon. Som jag gjort varje dag innan skolstart så länge jag kan minnas. Jag är en skol-lover.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar