lördag 31 augusti 2013

Det är lördag idag..

Men herre min ge, vad den här veckan har gått fort. Tiden går som bekant fort när man har roligt, och när man har mycket att göra. 

Det kändes lite annorlunda att Danne var hemma före mig igår. Jag är ju lite van vid att vara hemma på fredagar, och inte ens slutar jag tidigt. Det gör ju däremot herr P. Jag stannade dessutom och veckohandlade på vägen hem. Hur tänkte jag där? Handla på en fredagseftermiddag. Big no no! Sjukt mycket folk. Det får inte hända igen.

När jag kom hem och plockat in varorna satt jag och Danne vid köksbordet och pratade i över en timme. Det känns som vi knappt hunnit språka med varandra på hela veckan. Sen ducschade vi, gjorde oss fredagsfina, lagade tacos och åt framför en film. Eftersom det var ruggigt ute tände vi ljus, och jag blev påmind om att jag faktiskt är ett höst-fan. 

Imorse vaknade jag när Danne gick upp kl 5 för att åka och jobba. Sen kunde jag inte somna om. Typiskt. Efter någon timme gick jag upp, drack kaffe, drog på mig träningskläder och gav mig ut på en springtur. Bästa tiden sedan jag kom hem från USA! Hur gick det till liksom? 33.56. Dryga halvminuten sämre än personbästa. Det är jag nöjd med.

Nu har jag duschat, ätit frulle, dammsugit köket och tvättat köksmattan. Danne är på väg hem och han ska väl precis jämt bara duscha och byta om innan vi ska åka till Gudhem för att gå på Daniels systerdotters dop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar