lördag 12 januari 2013

Disciplin

Oftast när jag har en hemtenta eller examinationsuppgift brukar jag hitta på tusen andra saker som jag anser är viktigare att göra än att sitta och studa. Ja, så var det ju förrförra veckan när jag drog till Jula istället för att skriva. Men sedan igår har jag verkligen varit disciplinerad. Jag satt i princip hela gårdagen och idag har jag suttit oavbrutet sedan jag kom hem från gymmet. Jag analyserar och analyserar, och skriver och skriver. 

Min otroliga självdisciplin kan jag tro beror på följande saker:
  1. När jag är klar får jag äntligen läsa Femtio nyanser av frihet.
  2. Detta är det sista jag behöver göra i min kurs. Sen är jag behörig lärare i svenska som andraspråk. Vill jag inte plugga mer, så behöver jag inte.
  3. Daniel är inte hemma. Så det finns ingen här som jag hela tiden dras till.
Nu har jag bara en uppgift kvar att skriva. Den tänker jag bli klar med å det snaraste. Sen ska jag laga lasange med aubergine och ta mig ett glas rödvin för att fira. Ah, så får det vara och så får det bli. Tillbaka till studandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar