tisdag 2 oktober 2012

Att skotta

En stor tjusning, men även tidvis nackdel, med jobbet jag valt är att det är som att skotta snö i ett ihållande snöfall. För en lärare snöar det alltid. När man skottat undan finns där alltid mer att skotta. Det bara snöar mer eller mindre ihärdigt. 

Just nu befinner jag mig i en snöstorm. Fast jag skottar och skottar som en idiot så svetten rinner så blir jag aldrig klar. Det kommer hela tiden mer snö. Ibland tror jag att jag har skottat undan. Men så tittar jag upp och inser att "herrejävlar anåda, jag har ju bara skottat precis jämt framför fötterna".

Jag har kommit hem från jobbet klockan 18 två dagar i rad. Förutom att träna igår, har jag jobbat och pluggat som en tok. Konstant. Jag har liksom verkligen inte gjort något annat.

Det känns lite skönt att Daniel är och jobbar ikväll så jag kan sitta här med gott samvete. Hela köksbordet är uppdukat med papper och böcker. Men jag hänger inte läpp. Inte alls. Jag är inte trött på att skotta än. Än har jag skottargläjde, så att säga.

För att peppa mig själv lyssnar jag på den här låten och tänker: Alicia Keys - sjunger du om mig månne?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar