fredag 12 oktober 2012

Fredagsmys

Eftersom jag var så himla redig och effektiv förra fredagen ligger jag väldigt bra till när det gäller mina studier. Därför har jag tagit det lite piano idag. Med all rätta kan jag tycka. Jag har gått och pulat lite här hemma; bäddat rent, städat och hämtat ut medicin åt mormor. Då passade jag även på att köpa ny mascara och strumpbyxor. Jag städade så hårt att det gick hål i mina strumpbyxor.

Daniel kom och plockade upp mig när han kom hem från jobbet så åkte vi och handlade. Jag kände att förra veckans ensamhandling nästan tog musten ur mig, så nu ville jag minsann inte göra samma misstag. Men så var jag ju sugen på att ha en fin höstkrans på min dörr, att vi åkte vägen om blomsterhandeln på vår väg till Willys. När vi parkerat kom min morbror åkandes förbi i sin grävmaskin. Ja, det är han som gräver upp Stockholmsvägen. Jag hoppade upp i gravmaskinen och språkade lite, och som alltid blir jag så till mig när jag spontanträffar människor som jag håller av, att jag var nära på att bli påkörd av en bil på min väg mot dörrkransköpet. Daniel frågade mig helt kolugnt om jag ville "bli över körd eller".

När Daniel och jag kom hem fikade vi lite och sen gick vi och sov eftermiddag. Välbehövligt och väldigt mysigt.

Nu ikväll har vi i vanlig ordning ätit tacos och tittat på Ensam mamma söker


Min (inte ensamma) mamma kom precis lagom till att få äta tacos. Det var toppen! En riktigt bra fredag känner jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar