söndag 28 oktober 2012

Ny rutin

Jag tror minsann att jag har blivit med en ny rutin. Som om jag behövde fler.. Aja, vissa saker kan man bara inte hjälpa. Min nya rutin består i att varje söndagsmorgon ta en lång och grundlig dusch. Jag är egentligen ingen lågduschare men fler söndagar i rad har jag tagit god tid på mig och skrubbat, peelat, filat och hårinpackat och sedan smörjt hela min kropp med den fetaste hudkräm jag har. Så himla skön känsla efteråt.

Jag vaknade tidigt efter en natt av riktig skitsömn. Jag vaknar och får stressångest över att mer än halva terminen har gått och jag inte har fått mina elever att prestera typ något som jag kan bedöma. Men jag får inte stressa upp mig över detta, för då stressar jag upp dem och då blir det absolut inget gjort. Måste försöka dölja. Jag som är så bra på dölja vad jag tycker och känner. Not.

Jag har i alla fall, efter min nya söndagsrutin, suttit och jobbat några timmar. Nu har jag tagit en liten paus för att baka till morgondagens personalfika. Kladdkakemuffins efter Jonnas kladdkakerecept. Jag fick experimentera lite med tid i ugn, men jag tror att de blev bra. Kanske skulle tagit ut dem någon minut tidigare. Men då vet jag det till nästa gång.


Nu ska jag jobba lite till innan Danne och hans kompis David kommer för att ta upp båten. Den ska vinterförvaras hos mamma så vi ska åka dit. Jag tänkte att jag skulle ta med löparskorna ut men jag vaknade med ont i halsen. Inte bra. Kanske var det därför det var så äckligt jobbigt att träna igår. Jag får helt enkelt hålla mig lugn idag och hoppas att det försvinner. Det var ju inte längesen jag var förkyld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar