lördag 27 oktober 2012

Fyra bilder från de senaste dagarna

Jag blev lite kär i Daniels nya iPhone 5 när jag hjälpte honom att installera den förra helgen, och har således väntat otåligt på att min egna skulle komma. I onsdags fick jag meddelande om att den kommit men jag hann inte hämta ut den förrän igår. Jag hade beställt en vit och så fort jag öppnade förpackningen blev jag helt förälskad. Så fiiin. Och alldeles alldeles underbar. 

Men det har varit lite puligt med att föra över bilder då den inte riktigt känner för att maila iväg dem, vilket jag brukar göra. Nu har jag, efter lite grejande, fixat det på annat vis. Här kommer fyra bilder från de senaste dagarna:

I torsdags var vi ute i skogen med våra elever. Vi grillade korv och lekte Dunken. Jag hade glömt bort hur man lekte Dunken. Det har jag inte gjort sedan barnsben.



Det var härligt att spendera några timmar i skog och mark. Frisk luft och solsken.

Idag började jag dagen med ett besök på gymmet. Det var fan det värsta jag varit med om på länge. Man skulle kunna säga att jag blev jagad av liemannen. Det har ju hänt förut, det vet jag, men jag hade glömt bort hur jobbigt det kan var att träna ibland. Jag tänkte ge upp efter 20 minuter, för då var jag helt slut. Men jag ger mig ju inte som bekant i första taget, så jag kämpade mig igenom hela den distans som jag bestämt på förhand. Husch! säger jag bara.

När jag kom hem duschade jag och sen åt vi frulle. Efter lite smink och påklädning drog jag och Danne ut för att göra lite ärenden. Vi stannade till på Karlssons där det redan fanns julpynt framplockat. Jag blev helt pirrig i magen. Herre min skapare, vad jag gillar julen. 


Jag har ju lyckats träffa en man som är lika betuttad i julen som jag, så vi gick där och kikade i godan ro. Ja, Danne han gick till och med steget längre och köpte sig en tomte som var 40 cm hög. Jag sa att han fick ställa den i förrådet så länge, men tro fasen att den ändå står här och tittar på mig i vardagsrummet. Imorgon åker han ändå ner, herr Tomte.


Jag har haft en eftermiddag och kväll av egentid eftersom Danne har åkt på inflyttningsfest i Göteborg. Jag har tvättat, strukit och plockat här hemma, jobbat lite och bara samtalat med mig själv. Jag kände att det var precis vad jag behövde efter en ostrukturerad vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar