tisdag 10 januari 2012

Tisdag

Första dagen efter lovet med elever är nu avklarad. Man kan säga att det var fullt ös, då det är dessa helvetes-tisdagar med 8 lektioner. Det gick fint och jag märkte på min tålamod att det varit lov. Det märktes även på eleverna som vänt på dygnet och var allmänt uppåt väggarna. Jag är skapligt trött i huvudet, måste jag erkänna.

Det ska bli skönt med en löptur, så jag kan rensa huvudet. Jag undrar bara hur det ska gå med denna fantastiska träningsvärk jag har. Jag får ta det lite lugnt. Man kan ju ändå inte tokspringa i detta väglag. Man kan ju halka och fläka sig.

Jag inväntar herr P, som ska med ut och springa. Jag har inte träffat honom sen igår morse. Det är inte så att jag inte klarar att vara utan honom i 36 timmar, jag blir inte självmordsbenägen eller något liknande, men det är rätt gött att ha honom här ändå.

Medan jag väntar har jag nu bakat bröd. Kanske hinner jag öppna min jobbväska också. Blää. Men jag gört!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar