söndag 22 januari 2012

Funderingar vid granen

Jag har tillbringat eftermiddagen hos mamma. Huvudsyftet var att plocka ner julgranen. Mamma är inte så mycket för julen, så vill jag ha en gran så får jag vara så rar och plocka upp den själv. Och det innebär givetvis att jag även får ansvara för att den tas bort. Eller det kanske är så att mamma egentligen innerst inne verkligen jättegärna vill ha en gran, men utnyttjar det faktum att hon vet att jag aldrig skulle fira jul utan en. Det vore ju smart av henne.

Jag vet inte varför, men jag tycker att det är oerhört vemodigt att plocka ner julgranen. Kanske för att det är så hjärtans roligt att ta fram den. Alla förväntningar och allt pirr i magen för vad som komma skall.

Medan jag paketerade alla kulor, kristyrer och glitter tänkte jag på vad jag ser fram emot härnäst. Lenas bebbe och resan till Egypten. Och sen är jag mycket spänd och förväntansfull på det här året. Vad ska det bli med allt? Ja, det undrar jag så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar