lördag 14 januari 2012

Lördagsutflykt

I måndags skickade jag ett sms till Daniel och frågade om vi inte kunde planera något roligt i helgen. Jag tänkte utifall att vecka skulle bli kämpig eller rent utav skit. Med facit i hand har det varit en väldigt väldigt bra vecka. Kanske just därför kände jag att jag kunde unna mig en dag utan måsten.

Vi styrde vår kosa mot Lidköping. Precis som sist. Man kan säga att denna dagen har gått i framtidsdrömmarnas tecken. Vi började med att titta på husbilar. Jag hoppade ut och in i princip alla bilar som stod uppställda, så pass att jag fick ont i högra knät.

Sen åkte vi och tittade på båtar. Där och då tyckte herr P att det kanske vore bättre att köpa en fräsig båt än en husbil. Jag var inte sen att hålla med.

Vi kände oss lite kulturella mitt i allt drömmande och åkte till Vänermuseet. Vi gjorde det bra och köpte till och med ett årskort där. Nu kan vi åka dit hur många gånger som helst hela året. Ja herregud, så det kan gå.

Vi vart fikasugna och gick till ett mysigt konditori och åt en prinsessbakelse. Slutligen stannade vi till på Hem Companiet. Jag hittade en jättefin lila skål, men lät den trots mycket vånda stå kvar. Jag ska spara mina stålar. Men när en likadan skål fanns som andrahandssortering för halva priset kunde jag inte låta bli.

Trots att det skulle bli en dag utan jobb, så kunde jag inte låta bli att sätta mig en stund och göra ett läxförhör medan kotletterna gojsade sig i ugnen. Asgod mat har vi nu ätit framför den sista delen av Hinsehäxan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar