torsdag 12 januari 2012

Dagen före Tjugonde Knut

Och nu satte jag mig ner för första gången sedan jag kom hem. Ho ho, ja ja. Jag känner mig trött i både kropp och knopp efter dessa första arbetsdagar och bra med träning.

Jag har sedan typ en vecka tillbaka velat städa ut julen och ta fram mina fina nya ljusstakar, mina nya fina kuddar som mamma sytt och köpa årets första tulpaner. Men den andra personen i detta hushåll sa till mig, när jag stod i startgroparna i helgen som gick, att julen minsann skulle vara kvar till Tjugonde Knut "för då dansas julen ut". Aja.. något kan han väl få bestämma tänkte jag.

Men idag tjuvstartade jag lite. Jag tänkte bara plocka bort det lätta; några ljusstakar, julstrumpan och garntomtarna. Detta var jag i färd med när herr P kom hem, och helt plötsligt hade vi städat bort i princip allt som hör julen till. Däremot har jag inte vårpyntat. Så för tillfället ser lägenheten något urblåst ut. Imorgon fortsätter jag.

Nu ska jag titta på Sveriges Mästerkock. Kämpa för att hålla ögonen öppna måste jag. Verkligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar