lördag 7 januari 2012

Gårdagens och dagens

I våras fick jag och Lena ett infall och bjöd våra karlslokar på en trerätters middag. Sen har vi väntat och väntat på att bli tillbakabjudna. Och bättre sent än aldrig, så var det dags igår.

Det har varit ett himla hyschpysch och hemliga samtal dem emellan. Jag och Lena var helt ovetande om menyn till det att den stod på bordet. Vi bjöds på smörstekta kantareller med curry till förrätt, fläskfilé med champinjonsås och pressad potatis till huvudrätt och marängsviss till dessert.



Så duktiga de var. För så gott det var. Vi spelade spel och hade en väldigt trevlig och rolig kväll tillsammans.

Man skulle nästan kunna säga att vi rullade hem. Därför kändes det mycket skönt att gå upp och gå till gymmet imorse. Jag passade på, nu när jag har tid, att köra ett dubbelt pass.

När jag duschat och snabbätit frulle mötte jag upp Jonna och Lena för en kaffe på Ströget. Där bjöds det på många härliga skratt som borde ha stört resten av besökarna på fiket. Det är underbart att få skratta av sig.

Efter en något kylig promenad åt jag och Daniel en liten plätt-lunch. Resten av eftermiddagen har spenderats i sängen. Jag har sovit, och Daniel läst en bok. Efter två nätter i rad med 6 timmars sömn kände jag mig lite trötters.

Men nu ska vi snart skutta upp här. Det vankas tacos. Fantastisk lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar