fredag 6 januari 2012

Granhuggardagen

Jag hade planerat den här dagen så bra. Jag skulle gå upp och träna, åka till mamma och sen middag hos Lena. Jag skulle vara pigg och utvilad. Men jag fick inse att dessa planer gått i stöpet när jag fortfarande inte somnat klockan 3 i natt. 6 timmars sömn. Inte okej.

Jag sket i att träna utan satte på min bicicleta och cyklade ut till mamma. Det var soligt och kyligt och precis vad jag behövde för att vakna till. Jag vart så svettig så jag fick duscha när jag kom hem till mamma. Men det var en skön start på dagen.

Under all denna hårda vind har en gran gått och blåst ner i trädgården och tagit med sig en panna på lekstugan. Idag skulle Svenne såga itu denna, och jag och mamma assisterade honom genom att bära bort grenarna.




En skön dag att vistas ute i. Och jag fick världens skrattanfall när Svenne ställde sig och stretchade en björk som kommit i kläm. Min lillebror. Så rolig är han.

Nu sitter jag här och bör äta något litet innan jag tar mig tillbaka till stan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar