tisdag 8 februari 2011

Packar

"Men ursäkta mig. Hur länge ska du vara borta?"

Jag har packat precis som jag brukar. Alltså på tok för mycket. Jag skulle klara mig i tre veckor med denna packning. För det spelar ingen roll hur länge jag ska vara borta. Jag vill inte stå där borta i ett annat land och känna att jag skulle tagit med mig den eller det.

Och jag har inte packat klart riktigt än. Jag ska ha med träningskläder också. Jag har slitit hårt för att få den kondition jag har nu. Jag tänker inte glassa bort den. Och hotellet har ett gym. Det har jag kollat upp.

Min kära syster ringde förut och frågade vad jag skulle göra i helgen. Vi har visst glömt berätta för henne att vi ska åka bort. Hela hennes familj ska resa bort, och ingen har sagt något till henne. Vi borde skämmas. Ta mig tusan. Skämmas.

Och Camilla har berättat för mig att vi såg konserten förra lördagen. Nu vet jag det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar