lördag 5 februari 2011

Lördagsminnen

Idag har jag varit hemma i Jula och hängt med mamma. Jag kände att det var det enda jag ville göra. Jag har hela väskan fullproppad med jobb och Daniel är här, men det var mamma jag prioriterade. Daniel fick vara så snäll att följa med och jobbet kan vänta tills imorgon.

Vi åt lördagsmiddag hemma. Jag hade önskat mig kokt lax och det fick jag. Det var år sedan jag åt det och var så himla sugen på det. Det fick mig att tänka på K-stin, som alltid kom och åt middag hos oss när det vankades denna maträtt. Det var tider det. När vi sprang som tossiga mellan husen.

K-stin kommer hem nästa helg och jag hade sett fram emot att träffa henne. Men nu åker vi lite tidigare än vad som var planerat, så jag missar henne. Eller.. hon missar mig. Tråkigt.

Jag passade på att plocka med mig resväskan och lite sommarkläder hemifrån Jula, så jag kan packa i veckan. Jag kommer verkligen få vara effektiv om jag ska hinna allt som jag måste få gjort innan jag åker.

Nu ska vi åka till Jonna och Johan och fira deras födelsedagar. Say what what? Fest två helger i rad? Precis som förr i tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar