lördag 12 februari 2011

Dag 1 & 2

När vi kom hit till hotellet igår var det ganska disigt men 24 grader. Vi packade upp och gav oss ut för att kolla läget och äta lunch. Jag satte mig givetvis i solen, vilket resulterade i ränder efter linnet. Och vad tycker jag om ränder? Precis. No bueno.

Vi letade oss fram till stranden. Jag är verkligen ingen badkruka, men om jag badar i havet en gång denna vecka kommer jag att vara mäkta stolt över mig själv. Så äckligt kallt var det i vattnet.

På kvällen gav vi oss ut på en promenad för att titta till hotellet vi bodde på förra gången vi var här. Det var 16 år sedan och Svennes och min första utlandssemester. Vi hittade dit och kunde konstatera att det hänt en hel del sedan sist.

Vi åt middag på Tango Tapas. Premiär för tapas för min del. Mycket gott. Tillbaka på hotellet läste vi i en broschyr att restaurangen är känd från både Charterhjältar och Playa del Sol, vilket vi var lyckligt ovetandes om.

Idag vaknade vi till strålande solsken. Vi åt frukost från världens frukostbuffé. Jag har aldrig varit med om liknande. Sen la vi oss vid poolen, och där har vi spenderat dagen.



Vid lunchtid mulnade det på och sen har det i princip varit mulet hela eftermiddagen. Imorgon hoppas jag att det är bättre väder.

Jag har sovit bort hela dagen. Med undantag för att bada i poolen, byta hotellrum och för att äta lunch. Jag har sovit och sovit och sovit. Imorgon hoppas jag att jag kan hålla ögonen öppna lite mer.

Puss hej

1 kommentar: