lördag 10 september 2011

Soffmys och kvällsstäd

Idag har jag varit social genom att först fika med Ylva, Lena, Jonna och Heléne och sen fira Davids Elin som har fyllt år. Det var trevligt och roligt båda två.

Roligast var det dock att träffa mina syskon och min släkt. Jag säger det igen, jag har sagt det förut: de gör mig själaglad. Vi busade och skrattade och stojade.

När Daniel och jag kom hem frös jag så jag drog på mig raggsockar, tände ljus och bäddade ner mig med täcket i soffan. Gosigt.

Sen började Daniel tönta sig med min stressboll. Han stoppade den innanför min tröja och sa att jag hade tre pattar. Sen stoppade han den innanför mina leggings och sa att jag hade fått en stor finne på röven.

När han tog bort den och åter hade den i sin hand vart han blöt och frågade om jag var så svettig att bollen var våt. Nähe, visste han vad! Han bad mig känna på den om jag inte trodde honom.

När jag tryckte till på den sprutade innehållet all världens väg. Värsta kaskaden. Det var en stråle av rosa innehåll som sprutade ända fram till tv-bänken.

Daniel vek sig av skratt. Min min var tydligen obetalbar. Det blev klegg på täcket, på bordet, på fjärrkontrollen och på golvet. Så det var bara till att börja städa. Asäckligt luktade det också. Så det kan gå.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar