måndag 5 september 2011

Äckelmåndag

Vilken satans skitdag det har varit idag. Förmodligen för att det är måndag. Hittills har det ändå gått ganska bra med måndagar. Men idag är måndagshataren i mig från förra läsåret tillbaka.

När Daniel åkte imorse frågade jag
- Hur många måndagar är det kvar?
- Inte många. Det är inte långt kvar nu.
- Det är inte roligt det här! gormade jag halvt vaken halvt sovande. Det är vidrigt!

Där och då satte jag nog ribban för dagen som sådan. Men jag blev lite bättre till mods när jag kom ut och kände att det var rena rama sommarvärmen. Och ännu lite bättre kändes det när jag hoppade in i bilen hos en glad och söt Johanna.

Sen gick luften ur mig helt och hållet på måndagsmötet. Schuch som Jessica och jag säger. Jag har försökt pumpa upp mig hela dagen, men misslyckats.

Fram på eftermiddagen började regnet ösa ner. Mysigt mysigt. Jag tände mina ljus och satte mig för att planera. Då kändes det lite bättre för stunden.

Ett besök på gymmet kanske kan vända mitt humör så det inte fastnar och sitter kvar hela veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar