måndag 12 september 2011

Måndagshumör

En liten del av mig hoppas att jag är gravid. För det skulle vara en förklaring till min brist på tålamod och till mitt dåliga humör som tycks sitta ganska djupt rotat i mig. Det skulle också vara en förklaring till att min våg går åt fel håll.

En annan del, en betydligt större och mer dominant del, av mig vill verkligen absolut inte under några som helst omständigheter ha barn. Fifan. Jag är ju ett barn själv. Och dessutom vill jag inte dela Daniel med någon liten snorunge.

Vart var jag? Just det. Mitt dåliga humör. Aja. Skengravid med Lena Spena kanske.

Känns lite bättre nu efter träningen i alla fall. Som alltid. Synd att jag inte har tid att träna varje dag.

Jag fick rådet att kanske inte träna så hårt idag, med tanke på hur det gick förra veckan när jag varken kunde stå, gå, ligga eller sitta. Men man dras med och nu ligger jag här och är så skakig i armarna att jag måste lägga ner mobilen och vila, och att jag träffar fel bokstäver hela tiden.

Nu ska jag läsa lite kurslitteratur innan jag somnar. Risken är att jag inte kommer orka hålla boken. Eller orkar hålla ögonen öppna för den delen.

Over and out.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar