onsdag 28 september 2011

Snorigt i skogen

Igår eftermiddag när jag satt och läste högt för mina elever sa det "klick" och min näsa började tokrinna. Assnuvig. Bara sådär. Jättekonstigt.

Idag är det ännu värre. Det bara rinner och rinner som en öppen kran. Men det hindrade inte mig från att tillbringa en del av dagen ute i skogen med mina barn. Vi har grillat pinnbröd och korv och haft jättemysigt.

Innan jag åkte från jobbet fick jag en välbehövlig påminnelse om varför jag älskar att vara lärare, då jag fick se en före detta elev gå utanför mitt arbetsrum. Jag gick ut och mötte honom på skolgården där vi "sprängde den". Precis som vi gjorde hela förra läsåret varje gång vi möttes i korridoren.

Nu har jag kommit hem från min föreläsning. Rätt trött är jag faktiskt nu. Jag ska bädda ner mig i sängen och läsa lite. Det känns som jag får låna Daniels täcke. Tur i oturen att han inte är här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar