måndag 19 september 2011

Helgens

Mitt enda önskemål för att uppmärksamma att jag och Daniel träffats i ett år var att åka till IKEA. Jag ville åka till IKEA i Karlstad och Daniel kom då med förslaget att vi skulle åka upp redan på lördagen och bo på hotell. Sagt och gjort.

Vi åkte upp vid lunchtid och tillbringade eftermiddagen med en guidad tur till universitetet och jag visade vart jag bott. Sen gick vi och strosade på stan; tittade i affärer och fikade.

När vi checkat in på hotellet la vi oss på sängen och det slog Daniel att han har kvar alla sms från det första vi skickat tills idag. Vi låg där och läste och fnissade, mindes tillbaka. När vi duschat och gjort oss lite fina gick vi ut på en promenad längs med älven.

Det var mysigt att bara gå omkring och va. Älven låg alldeles spegelblank. Lite romantiskt, tyckte till och med jag.

Vi gick och åt på restaurang Alfie. Jättegott och vi vart så himla mätta att magen stod i fyra hörn. Kvällen avslutade vi med att ligga i sängen där vi började fylla i en bok vi köpt på eftermiddagen: "En liten kärleksförklaring".

Igår ställde vi klockan så vi skulle ha tid att ligga kvar i sängen och dra oss och titta på Nyhetsmorgon. Regnet smattrade på rutan. Så himla mysigt.

Efter vår morgontoalett gick vi och åt en lång och god hotellfrukost. Något av det bästa jag vet. Vi tog sen vårt pick och pack och drog till IKEA. Där gick vi och kikade i godan ro. Vi pratade lite framtid och skojade om det ena med det andra. Jag tror att jag inte fick mindre än fyra skrattanfall och blev hela tiden påmind om varför jag tycker om Daniel så mycket som jag gör.

Två timmar senare var vi ute i bilen igen med några nya saker till, vad som snart är, vårt gemensamma hem. Det kändes bra i själen.

Efter en mycket romantisk middag, på mitt initiativ, bestående av hamburagre på Max åkte vi, mot vår vilja, hem mot stan igen.

Jag hann till och med att tvätta. Det var ju trots allt söndag. Kvällen tillbringade vi i soffan framför Idol. En perfekt helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar