onsdag 14 september 2011

Behov av kaffe i ögat

Jag sitter på föreläsning. Jag är jättetrött idag. Det finns egentligen ingen anledning till det, eftersom jag sovit bra och hyfsat många timmar hela veckan. Men ögonen svider och koncentrationen är inte den bästa.

Kanske beror min trötthet på att jag känner att en förkylning är på gång. Jag har ont i halsen och huvudet. Men jag ska kämpa emot. Jag tänker inte bli sjuk. Jag har inte tid.

När föreläsningen är slut ska jag åka hem till Lena och titta på Bonde söker fru. Jag kan inte tänka på något annat än att få åka och lägga mig i hennes soffa.

Nu är det snart paus här. Då får jag gå och köpa kaffe så jag piggnar till lite till den sista timmen. Hälla i ögat får jag göra. Kaffet alltså. Kaffe i ögat gör nog susen.

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Vad duktig du är som har börjat plugga igen! Själv känner jag att kräkreflexen automatiskt sätter in bara jag tänker tanken. Hoppas att du höll dig vaken och inte var tvungen att skålla ögonen med kaffe=)
    Kram!!!
    Cissi

    SvaraRadera