lördag 23 juli 2011

Under Stockholms broar

Vi började dagen med att gå lite i affärer. Vädret på förmiddagen var nämligen bara sådär. Inget direkt båtåkar-väder. Jag köpte en ny klocka, ett par bikinitrosor och en present.

Efter lunch sprack molnen upp och solen tittade fram, så vi hoppade på båten som tog oss runt på en tvåtimmars båttur i Stockholms skärgård.

Det var jättefint och intressant. Vi fick hörlurar där en guide berättade om allt vi åkte förbi och såg och lite till. Trots detta, och förmodligen tack vare detta, kunde jag hålla mig vaken i cirka en timme innan jag somnade. Men som tur är satt Svenne bredvid mig och fick se att John Blund kommit och våldgästat mig. Så han ruskade liv i mig. Om han inte gjort det hade jag ju missat massa.

Nu är vi på hotellet igen. Vi har duschat och svidat om till finkläder. Vi ska nämligen ut och äta födelsedagsmiddag. Det är ju trots allt anledningen till att vi är här - för att fira Kjell Brell som fyllde 50 i våras.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar