fredag 1 juli 2011

Semester

Nu har jag semester. Sista dagen på sommarskolan var idag, så nu är både jag och alla elever lediga. Det kändes nästan lite vemodigt att säga hej då till alla gullungar. Samtidigt ska det bli skönt att vara ledig, såklart.

Jag firade min semester med att gå en sväng på stan. Där inhandlades ett skärp, en väska och trosor. Ett par fula stackare.

Men de talade till mig. Och som jag alltid sagt - man ska lyssna på kläder som talar till en. Detta gäller även väskor, skor och allt annat köpbart. Dock inte godis.

När jag shoppat klart gick jag upp på gymmet och tränade lite granna. Precis när jag duschat, ätit och packat klart var det dags att hämta mamma vid stationen. Medan jag var och tränade slog det mig att ikväll vore en utmärkt kväll för lite kvalitetstid med henne. Och ett alldeles utmärkt sätt att fira in semestern på. Så jag följde med henne ut till Jula och där är jag nu. Vi har ätit jordgubbar och nu sitter vi i soffan och dricker Ramlösa med rabarbersmak.

Jag ska snart gå och lägga mig. Jag blev väldans trött här nu när jag slappnade av. Tänk om det blir som på sportlovet. Då sov jag i princip de tre första dagarna. Jag har ett par dagar att vila upp mig på nu innan jag åker till Italien. Hmm.. undrar om jag ska slå till på en sovmorgon imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar