onsdag 20 juli 2011

20 Juli

Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag? Nej, det är ingen vanlig dag. För det är mammas födelsedag och namnsdag. Och för det är min namnsdag. Hurra hurra hurra!

Dagen har varit väldigt soft. Jag har varit så galet trött. Jag fattar inte. Jag bara somnade om och om och om imorse. Till slut tvingade jag mig upp. Men inte ens en dusch kunde ruska liv i mig. Jag plockade in och ut kaffefilter i skåpet innan jag tillslut fick ner ett i bryggaren. Helt stört. Och Daniel sa sig se en antydan till morgonhumör hos mig. Första gången. Jag kunde inte vakna.

Vi gick ut och la oss på en filt och solade lite. Vi tappar vår dyrbara färg, så vi tänkte bättra på den. Men solen gick ganska snart bakom moln så jag la mig och läste på altanen istället, medan Daniel slog hö i sin trädgård.

Ikväll var truppen bjuden till Lena. Det var hennes tur att ha tjejmiddag. Fasa god tacopaj bjöd hon på. Nu ska jag krypa till sängs med Harry Hole. Jag kan inte sluta läsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar