måndag 25 juli 2011

Måndagsisolering

Jag fortsätter att ha kvalitetstid med mig själv. Man kan tro att jag har gått och blivit sjuk. Jag tycker ju inte om att vara ensam, men just nu är det precis vad jag vill. Jag har satt mig i frivillig isolering. Jag släpper bara in Harry Hole och Lena.

På tal om Harry Hole, polisen i min bok, så kan jag inte slita mig. Jag plöjer och plöjer och inser att det är just det här som gör att jag tycker om böcker. Jag blir helt fast och vill inte göra något annat. Jag får tvinga mig att göra något annat. Idag har jag i mina läspauser tränat, färgat håret, fikat med Lena, lagat mat, bäddat rent i sängen och varit ute på en lång och härlig kvällspromenad med Lena. Nu är jag nyduschad och har krupit upp i soffan, tänt ljus och med ett stort glas streamad lättdryck med citron och limesmak. Min nya hang-up. Den stora frågan är om jag ska slå på tv:n eller fortsätta plöja min bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar