onsdag 6 juli 2011

Stockholm

Jag har tagit till löjligt mycket tid i mitt reseschema. Men jag har hellre gott om tid än att vara tvungen att stressa och kanske missa flyget. Man vet ju aldrig vad som kan hända.

Jag kanske snubblar och slår i huvudet så jag måste uppsöka läkare och sy ihop ögonbrynet. Eller så kanske jag rent av går på toa och dörren går i baklås. Då måste jag trycka på ett alarm eller ringa SOS. Och sen ska det komma en låssmed. Fast då visar det sig att alla låssmeder har semester och då måste staten hyra in en från Estland. Och sånt tar tid. Den tiden har jag. Eftersom jag har tagit med riskmarginaler i min planering.

När jag kom fram till Stockholm gick jag ut och köpte en kaffe och satte mig i solen. Vilket väder! Jag älskar Stockholm och jag älskar som bekant solen. Så vilken bra kombination. Jag känner nästan, men bara nästan, att jag skulle nöja mig med att stanna här.

Men nu sitter jag ändå på flygbussen. Vem behöver resesällskap när man har en iPhone? Jag bara undrar.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar