fredag 29 juli 2011

Min morgon

Jag blev så förvånad när jag vaknade och solen sken. Jag var fullkomligt inställd på att det skulle regna. Alla väderleksrapporter jag spanade in igår visade regn.

Jag smög upp för att inte väcka mamma och Svenne, drog på mig träningskläderna och gick ut och gick en morgonpromenad på Jula Mosse.



När jag kom hem hade mamma vaknat. Jag tog en dusch, satte på mig en sommarklänning, tog min frukostskål med yoghurt och gick ut och plockade den full med körsbär. Sedan satte jag mig och läste tidningen och åt frulle i godan ro.

Nu har det mulnat på så jag funderar på att dra mig inåt staden. Jag måste nog handla. Mitt kylskåp ekar tomt om jag inte missminner mig. Men vi får se. Det är ganska gott att bli ompysslad här hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar