onsdag 19 november 2014

Vinter i trädgården

Sixten vaknade kvart i sex och ville gå upp då. Jag ba:"Nähä du unge man, det är för tidigt." Jag tänkte att vi i alla fall skulle ligga kvar i sängen till halv sju, så han inte skulle få för sig att det är ok att gå upp tidigare än så. Halv sju är perfekt. Men vi somnade tydligen om för klockan åtta vakande vi alla tre. När jag fick se vad klockan var vrålade jag: " Vi har försovit oss!" "Till vadå?" undrade Daniel försynt och då fick jag ett fnissanfall. Ja, till vår morgonpromenad förstås.

Eftersom jag skulle iväg och göra naglarna hann jag inte gå någon promenad. Istället tog vi det piano. Sixten fick frulle i sängen innan vi gick upp och gjorde oss i ordning.

När jag kom hem från stan med nya fina naglar gav jag Sixten gröt medan Daniel åkte och köpte spik och en ny list. 

Sen gick hela familjen ut och grejade i trädgården. Sixten somnade efter mycket om och men i vagnen så vi kunde jobba på bra. Daniel passade på att sätta eld på den stora högen som legat och väntat på att bli uppeldad i en evighet.


Daniel frågade vad det egentligen låg i den där högen. "Grenar och trädgårdsavfall som inte kan läggas i komposten" svarade jag. Men det ser faktiskt ut, som min syster påpekade, att det sticker upp en människoarm där i lågorna. Hua!

Det var kyligt att hålla på i trädgården idag och när jag höll på att frysa fingrarna av mig frågade jag Daniel vad jag gjorde ute. Ute är ju hans ansvarsområde och inne är mitt. Men det var ju jag som bestämt att vi skulle göra vinter i trädgården, så då får jag väl hjälpa till. Ja, så går det när man är inne och härjar på andras område.

När Sixten vaknade ville han minsann inte ligga kvar i vagnen, så vi fick gå in. Men då var vi typ klara så det gjorde inget. Daniel har dock fortsatt pula ute i trädgården tills nu medan Sixten och jag har lagat mat och fixidonat i köket.

Målet för den här veckan, att ställa in utemöblerna och göra vinter i trädgården, är avklarat. Skönt det. Nu kan minusgraderna komma!

Känns också väldigt bra att den där listen är hemköpt. Om jag spelar mina kort rätt kanske jag kan få Daniel att imorgon såga av den andra som jag krånglat med, så kan jag måla de två. 

Vad mer tänkte jag hinna med innan veckan är slut? Beställa julkort, städa och handla mat. Tur för mig att det bara är onsdag.

Jag ska snart hoppa i träningskläderna och åka till gymmet för att gå på power. Just precis nu, när jag ligger nerbäddat i sängen bredvid Sixten som sover med båda händerna inlindade så mysigt i mitt hår, känner jag inte för det. Det enda som  kommer få mig att krångla mig ur detta grepp är att jag ska träna tillsammans med Lena. Det är ju så roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar