måndag 24 november 2014

En månad kvar

I fredags förmiddag kom Lena med hennes båda barn och plockade upp mig och Sixten för att åka till Saras nya hus och fika. Lena och jag pratade så mycket att vi körde fel och kom sent, så Jonna och Lovis var såklart redan där. 

Fyra vuxna och fem barn. Tänk vad livet förändras. Istället för att sitta vid bordet och skvallra om helgens skandaler eller planera för kommande helg satt vi alla på golvet tillsammans med småfolket och pratade om hur våra barn äter och hur de utvecklas. Det är skönt och roligt att ha de bästa tjejerna att bolla med. Vem behöver föräldragrupp liksom? Men vi pratade inte bara barn utan planerade också för lite rajtantajtan när vi ska fira Jonnas födelsedag. Det ska bli roligt!

Halva mina lördagar går åt till träning. Jag åker vid nio och är hemma halv tolv. Då ska jag duscha och göra mig i ordning. I lördags gick vi ut och satte upp julbelysningen innan jag lagade mat. Sen gjorde jag i ordning presenterna till min morbror.

För att Sixten skulle få sova lite den eftermiddagen packade jag ner honom i vagnen och gick till min morbror där vi skulle på kalas. Vi åt smörgåstårta och kakor och drog lott till julklappsutdelningen.

Jag tror att Sixten och Stella kommer att bli jättebra kompisar när de blir stora. De är ju redan på god väg.


Efter att Sixten och jag gått vår promenad i går morse åkte hela familjen till Gudhem. Vi var på inte mindre än två julmarknader. Så mysigt.

När vi kom hem la jag in en tvätt och gjorde den första satsen julgodis. För idag har Sixten och jag varit på mitt gamla jobb och levererat den årliga fudgen. Ha! Trodde de att de skulle få vara utan bara för att jag är hemma?

Idag är det en månad kvar till julafton, och bara sex dagar kvar till första advent. Så den här veckan ska det advent-pyntas så det står härliga till. Jag har inte ens en uns av julkänsla. Det beror väl på utetemperaturen kan jag tro.

Jag har inte köpt en enda julklapp än, men har många klara i mitt huvud så jag känner mig inte stressad över det.

Målet för denna vecka? Njaha.. Då ska vi se. Byta till julgardiner och adventpynta. Fixa några julklappar och om jag hinner ska jag baka lussekatter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar