fredag 28 november 2014

I mål

Imorse vaknade jag före Sixten. Det händer inte varje dag kan jag säga. Jag kunde vakna till i lugn och ro medan jag hörde hur han kämpade med att få luft. Jag hann läsa lite bloggar innan han vaknade. Han går från 0 till 100, från att sova till att helt plötsligt börja prata. Tokigt barn det där.

Vi har för övrigt hostar ikapp inatt, Sixten och jag. Skillnaden har varit att han inte vaknat av mig, men jag av honom såklart. En annan sover som på nålar.

När jag vägde mig imorse såg jag att jag nått mitt mål med 3 hektos marginal. Nu ska jag gå ner lite till så att inte alla julbord och allt julgodis förstör.

Sixten var feberfri igår kväll och även imorse. Tackar för det. Och jag känner mig mycket bättre. Så pass bra är jag att jag gick vår runda på samma tid som i friskt tillstånd. Jag ger det ett par dagar till sen drar jag på mig löparskorna.

Jag hann duscha, vika tvätt, plocka i ordning och vattna alla blommor innan Sixten vaknade. Då åt vi frulle och svedan dammsög jag hela huset och hann sätta upp tre av fem julgardiner innan Sixten ledsnade.

Igår gjorde jag adventsljusstaken och stommen till dörrkransen. Den ska bara pyntas och sen är den klar. Jag var uppe i förrådet och hämtade våra tre flyttlådor med julsaker också. Det var det jag hann med.

Nu ska jag smyga upp och sätta upp resten av gardinerna medan den unge herren, som jag ligger bredvid just nu, sover.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar