måndag 17 november 2014

Börjar från början...

Jag börjar från början och slutar med idag:

I torsdags ringde de från gymmet och sa att kvällens power-pass var inställt. Tråkigt, såklart, men jag gav mig ut på en springtur istället. Endorfin som endorfin tänker jag. Och dessutom var jag bara ifrån mina killar i 24 minuter och inte två timmar som jag skulle varit om jag åkt till gymmet. Jag säger ju det! Jag har blivit helt sjuk i huvudet sedan Sixten kom. Räknar minuter jag är borta och skit..

Eftersom jag planerar min dag och vecka efter vissa fasta punkter blev min planering något omkullkastad när de ringde och avbokade. Så jag planerade om. Jag var tvungen att posta ett brev i torsdags, och det hade jag tänkt göra när jag åkte till gymmet, så jag var tvungen att åka till stan ändå. Och inte åker jag väl dit bara för att posta ett brev? Nej. Det är varken ekonomiskt eller miljövänligt. Så när Sixten ätit middag packade jag in oss i bilen och åkte till stan och handlade och uträttade lite ärenden. Något jag planerat att göra i fredags. Ingen städning gjord med andra ord.

I fredags började jag dagen med en morgonpromenad. Som de flesta mornar. Sen städade jag hela huset. När Daniel kom hem följde Sixten och jag med honom in till stan eftersom Beijers hade stängt på grund av inventering i torsdags. När jag satte mig i bilen fick jag ont i ryggen. Asont. Daniel sa att jag lät som när jag skulle föda barn. Och ja, jag kunde nog hålla med honom.

Men optimisten i mig trodde att det skulle gå över under natten så jag kunde åka till gymmet i lördags. När Sixten vaknade på morgonen insåg jag att det inte skulle gå, så jag av avbokade mig från passet. Eftersom lördagar är min sovmorgonsdag gick jag upp och tog Alvedon och somnade om. Istället för att vakna av alarmet 8.01, som jag brukar på lördagar, sov jag till halv tio. Galet.

Under lördagen grejade vi i köket. Satte upp några lister och så. Jag hade verkligen förhoppningen att vi skulle bli klara i helgen. Men då tar spiken slut. Jag höll fan på att bryta ihop. Och alla affärer som säljer spik hade stängt när Daniel inser detta. Aja, de är i alla fall målade. Men vi hade inte kunnat göra helt klart ändå eftersom jag ändrar mig och håller på.

Vi tog kväll och åt tacos och myste framför tv:n.

Igår skulle jag göra klart mitt ramkollage så det kunde sättas upp. Det var ju ett mål för veckan. Jag tänkte att jag skulle häfta ihop dem med häftpistol och sen tjoff upp på väggen. Vad skulle det ta? En halvtimme? Men vad händer? Jo, ramarna satt inte alls ihop sådär fint som jag trott att de skulle göra. Det blev som en banan alltihop. Då blev jag förbannad. Hur svårt ska det vara? Daniel sa att jag fick ta bort alla mina häftor och först limma ihop ramarna. Men då tog häftorna slut. Jag höll på att bryta ihop för andra gången den helgen.

Jag for ut och sökte igenom förrådet och garagen efter fler. Pappa borde väl haft något extra paket. Och mycket riktigt. Jag hittade fem paket! Tack gode pappa! Vi limmade och sen skulle vi häfta igen. Vad gör jag då? Jag missar ramen och skjuter rakt i glaset. Inte bara en, utan hela två gånger. Daniel vrålade " nej nej nej!" och jag fick ett skrattanfall så jag höll på att kissa på mig. Glaset sprack naturligtvis men jag kunde inte sluta skratta.

Medan limmet torkade gjorde vi klart så långt vi kunde i köket och hallen. Även om vi hade haft spik så det räckte så hade vi inte hunnit klart i helgen. Sixten låter oss inte försummad honom, inte för att vi skulle vilja det ens lite, så saker och ting går inte så fort som man tror. Dessutom har vi inte haft flyt.

Igår kväll tog jag fram listan och bockade av det vi hunnit med. Av 22 punkter har vi nu avverkat 13. Men så fyllde jag på med ytterligare punkter så nu finns det 33. Vi har fortfarande 20 punkter kvar. Ha! Tvivale balett. Däremot har Daniel gjort saker som inte stod där; som att silikona skarvar och fixa sladden till vår kökslampa.

Summa summarum: vi har inte gjort allt jag tänkt att vi skulle gjort, men vi har verkligen inte legat på latsidan heller. Så jag är nöjd!

Målet för den här veckan dårå är att städa undan sommaren ute i trädgården. Möblerna ska in och diverse plantor ska klippas ner och vissa grävas upp. Jag ska också måla lister. Kanske kan vi bocka av någon punkt på listan också.

Imorse tog Sixten sovmorgon till halv åtta. Jag vaknade till och med av mig själv och undrade vad det var frågan om. Så idag är jag pigg. Konstig känsla.

Vi gick ut och gick en hel timme senare än vanligt, så allt är förskjutet idag. Men det gör inget. Dagen blev helt plötsligt väldigt kort bara. Vi ska iväg och bada för sista gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar