fredag 5 april 2013

Sjukers tös

Det har kommit en sjuka till oss här i lägenheten. Eller ja.. den har kommit till mig. I tisdags natt vaknade jag och hade så ont i halsen att jag inte kunde svälja. Ja, och därifrån har det bara gått utför. Men jag har bitit ihop, ryckt upp mig och gått till jobbet. När jag kommit hem, dock, har jag gått raka vägen genom duschen och direkt till soffan. 

Jag gjorde ju misstaget (?) att börja titta på en ny serie. Pretty Little Liars. Och *tjoff* så blev jag fast. Jag plöjer avsnitt efter avsnitt. Det är det enda jag gör. Och det enda jag orkar.

Under veckan har jag gått och tittat på tvätten på torkställningen och stört ihjäl mig på att den stått där. Men jag har inte orkat göra något åt den. Och mina blommor har blivit mer och mer vissna. Men jag har inte orkat vattna dem. Också en sådan sak som stört ihjäl mig, men inte orkat ta mig an.

Idag fick jag dock nog. Jag var tvungen att ställa klockan för att ta mig upp till tvättstugan. Så jag började dagen med att bädda ur sängen och sen gick jag ner och la i de första maskinerna. Sen la jag upp en strategi för dagen: göra något nyttigt - ett avsnitt av Pretty Little Liars - göra något nyttigt - ett avsnitt av PLL osv. 

Det visade sig vara en strategi som fungerade (och som jag orkade med) för tvätten sedan förra veckan är inplockad liksom dagens, blommorna är vattnade, sägen är renbäddad och lägenheten är städad. Dessutom har jag skickat veckomailen till vårdnadshavarna och svarat på några av de 14 mail som kommit i min inkorg sedan jag stängde ner datorn på jobbet igår.

Nu har äntligen Daniel hittat hem och vi har i sann fredagsanda ätit tacos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar