tisdag 23 april 2013

Första möblerna på plats

I bilen hem från jobbet hade jag fortfarande inte bestämt om jag skulle åka till Jula eller om jag skulle börja packa efter att jag gjort naglarna. Det är inte likt mig att inte veta sånt där en och en halv timme innan.

På tal om naglarna. Renovering gör inte underverk för dem kan jag säga. Jag meddelade Martina redan vid lunch att hon skulle förbereda sig på att få se en ka-ta-strof. Men nu är de hela och rena igen. Jag känner mig som en ny människa.

Medan jag satt där hos Martina bestämde jag mig så för att åka till Jula och göra de saker jag inte hann igår. Så denna afton har jag målat lister, målat dörren och dammsugit. Dessutom har jag ställt de första möblerna i sovrummet på plats - de fina nya sängborden.


Nej, nu ska jag nog hoppa i bingen. Jag har gått och blivit jobb-änka bara sådär. Herr P har inte ens jour. Men det är ganska skönt att få sova ostört. Utan att någon ligger bredvid och balar. Fast lite tråkigt är det ju förstås också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar