onsdag 1 augusti 2012

Stranddag # 2

Jag började dagen med löptur. Tänkte att det var bäst att bege sig ut innan det vart sådär jättevarmt. Men trots att jag satte igång mitt första löpsteg innan klockan hunnit bli 7, var det ändå förfärligt varmt. Tur att jag hade vatten med mig säger jag bara. Och det var inte så farligt när jag väl sprang. Värre var det efteråt. Jag svettades hela frukosten igenom, trots att jag försökt att kyla av mig i duschen och med hjälp av AC:n på rummet.

Kanske kändes det inte så jobbigt för att jag sprang i en otrolig miljö. Istället för att parera för gyttjepölar eller skogssniglar, har jag idag gjort sidohopp för gamla pelare till amfiteatern och stora stenblock till Apollons tempel. Vem tänker på att det är jobbigt att springa då? Ja, inte jag i alla fall. 




Efter frullen begav vi oss givetvis ner till stranden där vi spenderade dagen ömsom i havet, ömsom i solen, men mest i skuggan. Min bok är bra! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar