tisdag 31 juli 2012

Värmechock

När vi klev utanför flygplatsens dörrar igår kväll fick jag en värmechock. Att komma från 15 grader till det dubbla på fyra timmar är egentligen ganska sjukt när man tänker efter. Eller när man upplever det.

Efter dryga timmen på buss checkade vi in på hotellet, men begav oss direkt till restaurangen vi är stammisar på när vi är här. Det är två år sedan sist, men ägaren kände igen oss. Vi tog varsin öl och tzatziki och firade in semestern innan vi tog natten.

Imorse när vi ätit frukost packade vi standväskan och begav oss till stranden. Vi var där runt halv tio och gick inte hem förrän klockan sex. En heldag på stranden med andra ord.


Det är otroligt varmt. 35 grader i skuggan och 28 i vattnet. Jag känner att jag inte är van vid värme. Det är nästan så att jag tjostar och tycker att det är lite väl varmt. Därför har jag tillbringat större delen av dagen i havet och i skuggan. Jag, som inte brukar ha ont av värmen. Min kropp måste nog bara få vänja sig lite.

Nu ikväll har vi varit ute och strosat lite och ätit kebab. Det mesta är sig likt här. Och det känns bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar